Velkommen til Mastra IL håndball
Håndballgruppen i Mastra IL består av jenter og gutter i alderen 6 år og oppover.
Våre treninger foregår både i Mastrahallen og i Rennesøyhallen
Lag og treningstider sesongen 2024/2025
Mix 2017 - 2018
Mandag 18:00 – 19:00 Mastrahallen
Mix 2015 - 2016
Mandag 17:00 – 18:00 Mastrahallen
Mix 2013 - 2014
Mandag 18:00 – 19:00 Mastrahallen
Torsdag 17:00 - 18:00 Mastrahallen
J2011 - 2012
Tirsdag 18:00 – 19:30 Mastrahallen
Torsdag 17:30 - 19:00 Rennesøyhallen
Jenter 2009-2010
Mandag 18:30 – 20:00 Mastrahallen
Torsdag 18:00 – 19:30 Mastrahallen
Damelag:
Tirsdag 19:30 – 21:30 Mastrahallen
Torsdag 19:00 – 21:30 Mastrahallen
Gutter & Jenter 2017 - 2018
Gutter & Jenter 2015 - 2016
Gutter & Jenter 2013 - 2014
Jenter 2011 - 2012
Jenter 2009 - 2010
Mastra Damelag
Sportslig utvalg
Thormod Thormodsen
Leder
Andre funksjoner
Åpen
Dommeransvarlig
Edda Runarsdottir Hodnefjell
sekretær
Representanter fra hvert lag
Dommere
Dommersatser 2025
4er 100,- pr kamp
5er 150,- pr kamp
6er 200,- pr kamp
Ungdom 300,- pr kamp
Senior 350,- pr kamp .
Kampene føres inn på eget skjema .
Skjema kan tas ut på Mastra sin hjemmeside under skjema og maler, og husk å få signert av lagleder når en er ferdig med kampen.
Skjema leveres inn til Kenneth (Daglig leder i Mastra ) når en ønsker pengene utbetalt på konto enten per post til vodlaveien 5 eller på e-post til post@mastra-il.no
Cup og turneringer
Mastra Håndball skal være delaktig i turneringer og cuper. Klubben dekker inntil to lagspåmeldinger i løpet av et år, samt lederkort til to trenere. Mens spillerne dekker egenandel som kan innebære deltakerkort, overnatting, transport, mat med mer. Turneringer/cuper utover dette dekkes i helhet av laget/spillerne.
Lagleders oppgaver
-
Melde på lag
-
Sjekke hvem som skal delta
-
Melde fra til daglig leder
-
Full liste med deltakere, trenere og foresatte
-
Avtale med trenere om hvem som skal delta
-
Foresatte til reisen ved behov
-
Sjekke transport og eventuell overnatting
-
Påse at alle har politiattest
-
Påse at alle har lest reisereglene
-
Oversende faktura fra arrangør
Informasjon til daglig leder
-
Navn på turnering
-
Antall påmelde lag
-
Pris lagpåmelding
-
Pris deltakerkort
-
Pris lederkort
-
Antall spillere (kan oppdateres etterhvert)
-
Antall trenere
-
Skal det benyttes midler fra lagkassen?
-
Transport/overnatting/andre aktiviteter som påvirker egenandel
-
Faktura fra arrangør
Intersport 4'er håndball (6-8 år)
Minihåndball organiserers gjennom ringer, der hver ring består av 4 til 10 klubber. Her er det fem ulike klasser, Mini blandet for 6-åringer, G7, J7, G8 og J8. Arrangementene fordeles mellom klubbene ut ifra antall påmeldte.
Ved hjemmeturnering sender lagleder ut en dugnadsliste hvor arbeidsoppgaver som kiosk, sekretariat og rydding blir fordelt.
Dommere blir satt opp av dommerkoordinator i Mastra håndball.
5'er håndball på kortbane (9-10 år)
5'er håndball foregår på kortbane, og organiseres i turneringsform på lørdager eller søndager.
Ved hjemmeturnering sender lagleder ut en dugnadsliste hvor arbeidsoppgaver som kiosk, sekretariat og rydding blir fordelt.
Dommere blir satt opp av dommerkoordinator i Mastra håndball.
6'er håndball (11-12 år)
6'er håndball skal spilles på ordinære håndballbaner og regler, og kamper foregår både i ukedager og helger.
Ved hjemmekamper sender lagleder ut en dugnadsliste hvor arbeidsoppgaver som kiosk, sekretariat og rydding blir fordelt.
Ungdom (13-18 år), til senior
Spilles på ordinære håndballbaner og regler.
Ved hjemmekamper sender lagleder ut en dugnadsliste hvor arbeidsoppgaver som kiosk, sekretariat og rydding blir fordelt.
Arbeidsoppgaver på selve turneringsdagen:
-
Henge opp plakater, kampoppsett (alt ligger klart i dommergarderoben)
-
Sette opp målene
-
Tape opp sidelinjene på banene. Tape skal ligge i kiosken.
-
Sette pokalene på bord i garasjen
-
Sekretariat på tribunen
-
Ønske velkommen, generell info, spilletid, salg av kaffe og kaker, nødutganger osv.
-
Musikk ved utdeling av pokaler
-
Rydde med en gang etter arrangement
Praktisk info på kampdag
-
Sekretariatbagen ligger i dommergarderoben. Her finner dere kamprapporter, dommerregninger og sekretariatkontrollen.
-
Se arrangørguiden for info om å stå i kiosken.
-
Dommere blir satt opp av dommerkoordinator i Mastra.
-
Sjekk at garderober og ytterdører er låst før dere går.
Skadeforsikring og forebygging
Skader er en del av idrettshverdagen, men Mastra IL jobber aktivt for å forebygge skader og sikre at våre utøvere får rask og god hjelp når en skade oppstår.
Forsikring
Alle aktive medlemmer i Mastra IL (som har betalt medlemsavgift) er forsikret gjennom Norges Idrettsforbunds (NIF) barneidrettsforsikring eller særforbundenes grunnforsikring under trening, konkurranse og reise i regi av klubben. For utøvere over 13 år finnes det mulighet for utvidet forsikring, som må bestilles individuelt.
Forebygging av skader
For å redusere skaderisikoen oppfordrer Mastra IL alle utøvere til å gjennomføre grundig oppvarming og skadeforebyggende øvelser både før og etter trening og konkurranser.
Mastra IL samarbeider med Raft-Klinikken, som tilbyr medlemmer fordelaktige priser på utredning og behandling av skader. I tillegg har klinikken en godkjent Skadefri-ambassadør, noe som gir klubben mulighet til å bestille foredrag om skadeforebygging gjennom Skadefri. Dette tilbudet er per dags dato gratis for klubben, men krever minimum 20 deltakende klubbtrenere.
Håndtering av skader
Ved skade skal saken meldes til Skadetelefonen eller Gjensidige før behandling starter:
📞 Skadetelefonen: 987 02 033
🔗 Meld skade: Skadetelefonen - Norges Fotballforbund
Trenere er ansvarlige for at førstehjelpsutstyr alltid er tilgjengelig under trening og kamper.